THE CURE - Songs Of A Lost World
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Jen životní optimista nazve své druhé album Epilogem. Když jsem však ten vlezle depresivní kotouček poslouchal, říkal jsem si, že je - li tohle opravdu parte finských gotiků, já jim nad rakvičku plakat nepůjdu. Není proč... První album All Eternity bylo sympatickou směsicí výbušného metalu, rockového feelingu a chytlavých melodií, pročež ho rád vyslechnu do dnešních dnů. Pánové sice využili oblíbené berličky většiny současných kapel - to jest výpůjček od slavnějších žánrových souputníků, ale dokázali svojí hudbě vtisknout punc přesvědčivosti.
Aktuální hudebnina mě však mírně řečeno rozladila. Osten kytar se vytratil, vytratil se feeling, celá deska působí dojmem precizně vykalkulovaného gotického ondulátu pro pubescenty. Neupírám jí ani v nejmenším procento pěkných melodií, dynamických pasáží a pár dobrých nápadů (byť opravdu nuzotou páchnoucí pár...), neupírám jí ani to, že její pachatelé dobře ví, kterak se klohní fešně vyhlížející písnička, jenže tohle všechno bortí naivita provedení a vyumělkovaná stylizace.
Vokalista se příliš vžil do role existenciálně trpícího štvance a jeho hrůzný kvil zní z hrobu všeho často tak vlezle, že to místy dohání k záchvatům hysterického smíchu. Litanické vstupy kláves a neustálé riffové tryzny, které se dle osvědčených receptů skrývají v mlžných kulisách, se po pár minutách nevyhnutelně lepí na patro jako panímámin škubánek. Atmosféra skvělých šťouchů minulé desky, atmosféra nasátá z finské pokladnice depresivní melodiky, byla nahrazena spoustou levných triků a šidítek. Ale ať orchestr severských chcípáčků kvílí jakkoli jímavé texty, ať si instrumenty kňourají sebežalostněji, nedovedou zakrýt bezradnost a plesnivějící hudební duši. Hádám, že finská scéna má povícero nadějných seskupení, než jsou průměrní kovaříčci TDF. Jejich epilog připomíná několikrát přežvýkaný chrchel, postříkaný libovonným parfémem. Probůh - nežerte to!
Nudné, ucourané, ufňkuné, přeslazené... prostě odporně chutnající gothic rocková rakvička... Zlatí HIM a jejich vkusné komerční cajdáky! Veškeré naděje, které jsem vkládal do debutu, se sesypaly na tom, že skupina ucítila šanci jít prudce vzhůru a dělá pro ni první i poslední. Víc než hodinová porce kýče... to by jeden zezelenal.
4 / 10
Jape Perätalo
- vokály
Tonmi Lillman
- bicí
Joonas Koto
- kytara
J.P. Sutela
- kytara
Marko Kangaskolkka
- basa
1. Crimson Twins
2. Vale Of Tears
3. Hollow Heart
4. Veiled
5. The Unknown
6. Frail Without You
7. In Solitude
8. Chains
9. Immortal Love
10. Garden Of Stones
Vydáno: 2001
Vydavatel: Nuclear Blast
Stopáž: 70:20
Produkce: Mikka Karmila
Studio: Finnvox (FIN)
Kvalit prvního alba sice nedosahuje, ale má to atmosféru a mně se toto album velice líbí.
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.